سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید گاوصندوق در سال 2018

راهنمای خرید گاوصندوق در سال 2018

 

گاوصندوق یکی از مهمترین اقلام در خریدهای مربوط به شرکتها و ادارات است.نیاز به یک گاو صندوق خوب برای محافظت از مدارک و اسناد در مقابل آتش و دزدی بسیار مهم است.نتیجه تصویری برای ?Safe?‏

گاو صندوق نیاز همه ادارات و شرکت ها است حتی در خانه نیز گاهی اوقات یک گاوصندوق مطمئن نیاز است. تاریخچه ای کوتاه از گاوصندوق در قرون گذشته مردم آتش را میپرستیدند چون از آن میترسیدند.

نتیجه تصویری برای ?Safe?‏

در ابتدا راه مقابله با آن را نمیدانستند و به همین علت نمی توانستند خود و وسایل خود را از دست آن نجات دهند. بسیاری از دست نوشته های بشر که می توانستند اطلاعات خوبی از آن زمان ها به ما بدهند به علت نبود یک وسیله برای حفاظت از آن ها از بین رفتند.

 

در طی قرون و اعصار متفاوت مردمان از سرزمین های مختلف به سبک های متفاوت به دنبال حفظ آثار و نوشته ها و وسایل ارزشمند خود از شر آتش یا آب یا دزدی ها بوده اند به عنوان مثال می توان به مصری ها که وسایل مهم خود را در اهرام ها پنهان می کردند،آشوری ها در نقاط مختلف مدارک خود را چال میکردند،یونانی ها اطلاعات مهم خود را برروی عاج فیل میتراشیدند.

 

نتیجه تصویری برای ?Safe?‏

 

 

انتخاب یک گاوصندوق خوب از انتخاب بقیه وسائل یک اداره مهمتر است زیرا اگر شما صندلی یا میز یا پرینتری بخرید که پس از مدتی دچار مشکل شود به راحتی میتوانید ان را تعمیر یا عوض کنید اما تنها راهی که یک گاوصندوق می تواند خودی نشان دهد این است که دزد به محل کار شما وارد شود و یا آنجا آتش بگیرد که اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد دیگر مجالی برای عوض کردن  آن نمی ماند.آمار نشان می دهند احتمال اینکه یک اداره ای به آتش کشیده شود 50-50 است.

در زیر می توانید مدل های مختلف از این گاو صندوق ها را ببینید:

 

1-صندوق های ضد آتش:

 

این صندوق ها برای مقابله با آتش و حفاظت از مدارک شما در مقابل این واقعه ساخته شده اند. اما در مقابل دزدان با تجربه بسیار ضعیف عمل میکتد.

 

  • قبل از خرید

 

برای خرید گاوصندوق قبل از هرچیز به این نکته‌ها توجه کنید:

قرار است گاوصندوق را دقیقا در چه فضایی قرار دهید؟ این فاکتور رابطه مستقیمی با اندازه گاوصندوق انتخابی‌تان دارد. اگر گاوصندوق را برای استفاده خانگی می‌خواهید، بهتر است قبل از هرچیز به اینکه قرار است کجای خانه شما ساکن شود توجه کنید.

برای این کار خیلی‌ها اتاق خواب و داخل یکی از طبقه‌های کمددیواری را انتخاب می‌کنند تا کسی در نگاه اول متوجه وجود گاوصندوق نشود. بعد از اینکه درباره مکان مناسب به نتیجه رسیدید بهتر است طول، عرض و ارتفاع این فضا را اندازه بگیرید تا گاوصندوقی هم اندازه با این فضا بخرید.

نتیجه تصویری برای ?Safe?‏

  • بعد از خرید

 

استفاده درست از گاوصندوق مهم‌تر از خرید آن است. 

گاوصندوق محل نگهداری اسناد، مدارک و اشیای باارزش شماست؛ پس دلیلی وجود ندارد که بقیه از وجود آن در خانه شما مطلع باشند. تا جایی که امکان دارد آن را در محلی دور از چشم دیگران بگذارید. بعضی وقت‌ها دیدن گاوصندوق می‌تواند دست و دل بعضی‌ها را بلرزاند!

رمز گاوصندوق یکی از آن رمزهای مهمی است که همیشه باید در خاطر داشته باشید. تمام گاوصندوق‌ها با رمزهای پیش فرض و آزمایشی به فروش می‌رسند و نکته همین جاست که خیلی‌ها این رمزهای کارخانه‌ای را تغییر نمی‌دهند؛ گاوصندوق را همانطور که خریده‌اند استفاده می‌کنند و این یعنی دادن یک امتیاز ویژه به سارقان. اگر تغییر رمز را انجام دادید و احساس می‌کنید که ممکن است آن را فراموش کنید، می‌توانید آن را در گوشه‌ای یادداشت کنید اما لطفا هیچ‌وقت رمز را نزدیک محل نگهداری گاوصندوق قرار ندهید.

  • وقت خرید

گاوصندوق‌ها مدت‌هاست که به کابوس جماعت دزد و سارق تبدیل شده اند؛ سیستم مکانیکی خاصی که داخل آنها تعبیه شده طوری است که اگر کسی بخواهد در را به روش‌های غیرمتعارف بازکند فعال شده و مانع از باز شدن در صندوق می‌شود. در انواع پیشرفته‌تر، این گاوصندوق‌ها مجهز به دزدگیر هشداردهنده هستند که درصورت ایجاد شوک یا جا به جایی یا هرگونه ضربه به صدا در می‌آیند.

رتبه‌‌ حریق:

نتیجه تصویری برای ?Safe?‏

به‌طور ویژه برای مقابله با آتش و حفاظت از مدارک، اسناد و اشیای باارزش شما در مقابل ساخته شده‌اند اما نقطه ضعف بزرگی دارند؛ از شر سارقان حرفه‌ای در امان نیستند! البته بهتر است بدانید که محتویات گاوصندوق‌ها بیشتر بر اثر آتش‌سوزی از بین می‌روند تا سرقت! پس انتخاب گاوصندوقی که از نظر آتش‌سوزی و تحمل گرما ایمن باشد یکی از نکته‌هایی است که هنگام خرید حتما باید به آن دقت کنید.

  • \Hr ½: مقامت در مقابل آتش به‌مدت 30دقیقه با دمای خارجی 1500درجه سانتی گراد
  • 1Hr: مقاومت در مقابل آتش به‌مدت یک ساعت با دمای خارجی 1700درجه سانتی گراد
  • +1Hr: مقاومت در مقابل آتش به‌مدت یک ساعت و گذراندن تست سقوط از ارتفاع 9متری
  • 2Hr: مقاومت در مقابل آتش به‌مدت 2 ساعت با دمای خارجی 1850درجه سانتی گراد
  • +2Hr: مقاومت در مقابل آتش به‌مدت 2 ساعت و گذراندن تست سقوط روی سنگ از ارتفاع 9متر

 

گاوصندوق‌های ترکیبی:

 

همانطور که از اسمشان پیداست ترکیبی از 2 گاوصندوق هستند؛ هم در مقابل دزدان و هم در مقابل آتش به خوبی کار می‌کنند. لایه خارجی این گاوصندوق‌ها از آهن و لایه داخلی‌شان از نوع خاصی کامپوزیت ساخته شده تا در مقابل هر دو عامل مقاوم باشد.

 

تصویر مرتبط

رتبه‌‌ ایمنی:

در شناسنامه بیشتر گاوصندوق‌ها رتبه ایمنی آنها عنوان شده است؛ از این نظر گاوصندوق‌ ها باید 2 رتبه ایمنی را رعایت کرده باشند؛ رتبه سرقت و رتبه حریق. همین مسئله باعث شده که به 3 گروه ضدسرقت، ضد‌حریق و ترکیبی (ضد‌حریق و سرقت) تقسیم شوند.

منبع سایت دکوکده

mobleman-edary