سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تشک و قیمت تشک

 

خوابی می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین معضلات زندگی ما بدل شود و خرید تشک مناسب دیگر چندان کار بی‌اهمیتی به حساب نمی‌آید. با این وجود انتخاب یک تشک سازگار با شرایط فیزیکی ما کار راحتی به نظر نمی‌رسد. در واقع هنگامی که خریداران با دنبال یک تشک راحت و مناسب می‌گردند نمی‌توان به تمامی آنها یک محصول ثابت را معرفی کرد چراکه هر فرد با توجه به میزان وزن، استخوان‌بندی و فرم ستون فقرات و کمر نیازمند محصولی خاص است. در نتیجه این سؤال در ذهن خریداران شکل خواهد گرفت که چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟
با دانستن این نکات خرید تشک آسان‌تر می‌شود
ما در طول خواب شبانه بارها تکان می‌خوریم. این عدد را اگر تقریباً 40 مرتبه فرض کرده و آن را در تعداد روزهای سال ضرب کنیم به رقمی نزدیک به 15 هزار مرتبه خواهیم رسید. نکته اینجاست که اگر به خواب ظهرگاهی هم عادت داشته باشیم و دیگر کارهای روزانه خود مانند کتاب خواندن، با گوشی و لپ‌تاپ کار کردن و حتی درس خواندن خود را هم بر روی تشکانجام دهیم این عدد چندین برابر خواهد شد. تمام این حرکات فیزیکی به‌نوبه خود موجب فرسایش و فرسودگی الیاف به‌کاررفته در تشک می‌شوند و ما ناچاریم پس از مدتی اقدام به تعویض آن کنیم؛ اما دقیقاً چه زمانی باید این کار را انجام دهیم؟
پاسخ به این سؤال چندان کار راحتی نیست چراکه عمر مفید تشک، با توجه به شیوه نگهداری و حتی شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارید تغییر می‌کند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین نوع تشک‌ها نیز با کارایی استاندارد (فقط برای خوابیدن) پس از گذشت 10 سال، 25 درصد از کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. این رقم برای تشک‌هایی با کیفیت متوسط و پایین‌تر مانند تشک‌های پنبه‌ای و سنتی بین 75 تا 100 خواهد بود. با این وصف هنگامی که:
روی تشکتان فرورفتگی یا برجستگی احساس می‌کنید زمان تعویض آن فرا رسیده است.
تشک طبیتشک کودک و نوجوانتشک لایکوتشک_رویاتشک_دونفرهتشک_خوشخوابتشک طبی بهتره یا فنری